خدمات مرجع مجازی کتابخانۀ مرکزی با هدف گسترش و بهبود خدمات مرجع و اطلاعرسانی کتابخانه و تسریع در پاسخگویی به نیازهای کاربران و در دسترس قراردادن اطلاعات برای کاربران کتابخانه راهاندازی شده است.
خدماتی که ارائه می شود شامل:
- راهنمایی کاربران در استفاده از کتابخانه و خدمات آن
 - راهنمایی استفاده از نرمافزار کتابخانهای، پورتال و پایگاههای اطلاعاتی در یافتن منابع مورد نیاز کاربران.
 - راهنمایی در بازیابی مقالات و در صورت نیاز بازیابی و ارسال آن از طریق ایمیل به کاربران
 - اطلاعرسانی در مورد دسترسی به انواع منابع دیجیتال
 - راهنمایی و پاسخگویی دربارۀ مانده اعتبار کاربر در استفاده از منابع الکترونیکی (که به شارژ اعتبار نیاز دارند)
 - راهنمایی و پاسخگویی از طریق ایمیل و شبکههای اجتماعی و یا تلفنی
 - با عضویت در کانال اطلاعرسانی پورتال، پایگاههای اطلاعاتی و تآمین منبع، libuma@ و کانال کتابخانه به آدرس lib.uma@ میتوانید از اطلاعات مربوط به هر کدام استفاده کرده و پرسشها و مسائل خود را مطرح و رفع نمایید.
 
سوالات متداول پرسش از کتابدار پیگیری پرسش
