خدمات مرجع مجازی کتابخانه مرکزی با هدف گسترش و بهبود خدمات مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه و تسریع در پاسخگویی به نیازهای کاربران و در دسترس قرار دادن اطلاعات برای کاربران کتابخانه راه اندازی شده است.
خدماتی که ارائه می شود شامل:
- راهنمایی کاربران در استفاده از کتابخانه و خدمات آن
- راهنمایی استفاده از نرم افزار کتابخانه ای، پورتال و پایگاه های اطلاعاتی در یافتن منابع مورد نیاز کاربران.
- راهنمایی در بازیابی مقالات و در صورت نیاز بازیابی و ارسال آن از طریق ایمیل به کاربران
- اطلاع رسانی در مورد دسترسی به انواع منابع دیجیتال
- راهنمایی و پاسخگویی در خصوص مانده اعتبار کاربر در استفاده از منابع الکترونیکی (که نیاز به شارژ اعتبار داند)
- راهنمایی و پاسخگویی از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و یا تلفنی
سوالات متداول پرسش از کتابدار پیگیری پرسش